În funcție de modelul de afacere ales, retailerii pot alege să învestească în:
Tehnologii de gestionare al inventarului
care pot oferi date despre vânzările produselor, optimizând utilizarea resurselor, reducând risipa și prevenind acumularea de produse nevândute;
Tehnologii de reparație și recondiționare
care pot implica software-uri de planificare și gestionare a lucrărilor de reparație pentru produsele vândute sau pur și simplu ateliere de reparații și recondiționare ale produselor returnate de clienți;
Platforme digitale și e-commerce
prin care companiile își pot crea canale digitale de unde clienții au opțiunea să achiziționeze direct produsele scurtând lanțul logistic, precum și produse revândute sau recondiționate;
Platforme de închiriere
care permit clienților să închirieze produse pe termen scurt, după care sunt returnate și reintroduse în circuitul de vânzare sau închiriere;
Tehnologii de colectare și returnare
implementarea unor sisteme prin care clienții pot returna ambalajele sau produsele uzate pentru a fi reciclate sau reutilizate (modelul SGR);
Tehnologii de reumplere
anumite produse se pot preta pentru a fi vândute printr-un sistem de reumplere. Retailerul poate pune la dispoziția clienților ambalaje reutilizabile, iar aceștia le pot umple cu cantitatea dorită de produs.
Criterii în selectarea partenerilor logistici și a furnizorilor
Certificări de mediu
(de ex. ISO 14 001) și conformarea cu legislația națională și internațională aplicabilă;
Transparența proceselor
partenerii ar trebui să ofere un grad ridicat de transparență în privința practicilor lor de gestionare a deșeurilor și a lanțului de aprovizionare;
Trasabilitatea materialelor
pentru a urmări originea și destinația materialelor reciclate sau refolosite, asigurând astfel o conformitate cu principiile economiei circulare;
Politicile și strategiile partenerilor/furnizorilor
privind economia circulară și sustenabilitate - pentru a se asigura că obiectivelor lor sunt în concordanță cu obiectivele companiei;
Acțiunile de cercetare și inovare
pe care compania le întreprinde în dezvoltarea și adaptarea la principiile economiei circulare;
Impactul în societate
și adaptarea la schimbările climatice;
Colaborare și parteneriate pe termen lung
partenerii ar trebui să fie dispuși să încheie parteneriate pe termen lung și parteneriate strategice pentru a putea susține tranziția către un model de afaceri circular;
Investițiile
pe care o companie le face în vederea atingerii unei eficiențe energetice și în vederea reducerii amprentei de carbon.