3 motive pentru care ar trebui să te certifici B CORP

Mar 25

Ce presupune certificarea B Corp?

1. Măsori impactului intern și extern al companiei tale.
2.Evaluezi performanța operațională și a modelului de business.
3. Obții unui scor total pe baza răspunsurilor și benchmarking.

Academia de Sustenabilitate te ajută să obții certificarea B Corp, un standard global recunoscut pentru companiile care vor să își alinieze activitatea cu principii sociale și de mediu ridicate! Te poți înscrie în procesul de selecție aici până pe 15 mai 2024.

În cadrul procesului de obținere a certificării, vei lucra îndeaproape cu Corina Radu, B leader și consultant în sustenabilitate pentru care, în spatele companiilor B Corp se află "intenția de a crea un model de business mai bun, care să servească toți stakeholderii, comunitățile și natura, fiind în același timp financiar sănătos și profitabil."

Ce evaluează certificarea B Corp?

Procesul de certificare B Corp evaluează impactul intern și extern al unei companii, incluzând operațiunile cotidiene, impactul asupra comunităților și a mediului. Certificarea începe cu parcurgerea unui chestionar B Impact Assessment (BIA), metodă care analizează și măsoară impactul companiei asupra a cinci aspecte principale: Guvernanță, Angajați, Comunitate, Mediu și Clienți. 

Până în prezent, 6000 de companii din 80 de țări și peste 150 de industrii au ales să parcurgă drumul către certificarea B Corp. Găsești mai jos 3 motive pentru care te încurajăm și pe tine să te certifici! 

Write your awesome label here.

1. Ai un avantaj competitiv pe piață și rămâi relevant pentru partenerii tăi

Analiza companiei tale pentru obținerea certificării B Corp privește inclusiv factori din raportarea ESG, reglementată de directiva CSRD. În procesul lor de a identifica furnizori sustenabili, companiile multinaționale au început să solicite inclusiv IMM-urilor nelistate la bursă date din cadrul raportării ESG.

Transparența și principiile etice de guvernare ale unei afaceri reprezintă pentru partenerii tăi puncte cheie în identificarea de furnizori de încredere în lanțul de aprovizionare. Cu atât mai mult, două treimi din investitori iau în calcul factorii ESG înainte să investească într-o companie. În lipsa îndeplinirii acestor criterii și a furnizării de date calitative și cantitative precise, IMM-urile și microîntreprinderile riscă să piardă contracte semnificative.

A deveni B Corp te sprijină să analizezi îndeaproape practicile afacerii tale și să înțelegi cum le poți îmbunătăți. Colectarea activă de date ce demonstrează că îți conduci afacerea sustenabil îți oferă un avantaj în fața competitorilor.

2. Atragi angajați mai implicați și mai aliniați la valorile companiei

Obținerea certificării presupune demonstrarea unei misiuni dincolo de profit și realizarea unui impact pozitiv asupra comunității și a mediului pe termen lung. Prin misiunea lor, firmele atrag oameni talentați care își doresc să susțină afaceri conduse în mod responsabil. O analiză a impactului certificării B Corp evidențiază că angajații acestor afaceri sunt cu 46% mai implicați și motivați comparativ cu cei din alte companii.

Acest lucru este strâns legat și de rata de retenție a angajaților: 35% din angajați au plecat de la un loc de muncă din cauza discrepanței dintre valorile personale și misiunea companiei. Într-o notă similară, Patagonia, companie certificată B Corp încă din 2011 înregistrează o rată de fluctuație a angajaților de doar 4% anual și numeroși candidați care aplică pentru un rol.

3. Iei decizii mai sustenabile pe termen lung

Certificarea B Corp vine împreună cu schimbul de bune practici și folosirea instrumentelor B Lab, precum evaluarea impactului și a Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă ale ONU. Cu ajutorul acestora, companiile își pot îmbunătăți impactul în timp. Certificarea B Corp se reflectă în mod direct în operațiunile unei companii. Un studiu comparativ din 2020 subliniază că afacerile certificate sunt de 1.6 ori mai susceptibile să aibă o amprentă de carbon neutră, iar 68% dintre ele sunt mai pregătite să folosească energie provenind din resurse regenerabile.

Adoptarea de practici mai sustenabile nu numai că aduce beneficii mediului și comunității, dar contribuie și la reziliența companiei pe termen lung. Afacerile B Corp sunt adesea mai bine pregătite să anticipeze și să gestioneze provocările cu care se confruntă, precum schimbările legislative, schimbări în preferințele consumatorilor, recalificarea angajaților sau probleme apărute în lanțul de aprovizionare.